Klachten en retourneren

Klachten

Uw order wordt uiterst zorgvuldig door ons afgewerkt en wij streven ernaar dit op de beste manier te doen. Er kan echter altijd iets mis gaan. Heeft u een klacht over een product of over de orderafhandeling/dienstverlening? Meld het ons, we gaan er direct mee aan de slag om uw klacht naar ieders tevredenheid op te lossen. U kunt contact met ons opnemen via email klantenservice@hibba.nl of telefonisch via nummer 033 - 206 8830. Na ontvangst van uw klacht, ontvangt u van ons een bevestiging van ontvangst. Wij streven er naar om u zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 14 dagen, een passend antwoord of oplossing aan te reiken. Mocht deze beantwoording niet lukken binnen 14 dagen, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Indien u van mening bent dat uw klacht niet adequaat is afgehandeld, kunt u contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk, waar wij bij zijn aangesloten. De contactgegevens van de Stichting Webshop Keurmerk kunt u hier vinden. 

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is hier te vinden. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Artikelen retourneren

U heeft 30 dagen bedenktijd na de dag van ontvangst van uw gekochte producten. Vanaf het moment van annulering van uw bestelling moet u uw aankoop binnen 14 dagen aan ons terug sturen. U krijgt het aankoopbedrag volledig vergoed inclusief de eventueel betaalde vergoeding voor de verzendkosten. Zodra wij uw bestelling hebben retour ontvangen betalen we dit aankoopbedrag weer terug. De kosten van het terug sturen worden niet vergoed behalve in het geval het artikel kapot is of in het geval wij zelf een fout bij het verzenden hebben gemaakt (bijvoorbeeld wanneer wij per ongeluk een niet besteld artikel hebben opgestuurd). Op deze pagina vindt u de te nemen stappen voor retourzending. Wij vragen u deze stappen te volgen zodat de verwerking van uw retourzending spoedig en correct kan worden afgehandeld.  

Indien u een onbeschadigd artikel wilt retourneren volgt u onderstaande stappen. Als uw artikel bij levering defect in de doos zit, kijk dan bij het kopje Artikelen retourneren die bij aankomst defect zijn.  

Stap 1:

Omcirkel op de factuur de producten die u retour stuurt. Geef s.v.p. ook kort aan waarom u de producten retour stuurt. Voeg deze factuur bij de retourzending.

Stap 2:

Verpak de artikelen die u retour wilt sturen in de originele verpakking. Wij verzoeken u een omdoos te gebruiken die het artikel zelf beschermt. Om schade tijdens het transport te voorkomen, dient u de omdoos afdoende op te vullen met beschermend materiaal. Gebruik bij voorkeur de doos en het vulmateriaal die u van ons ontvangen heeft.  

Zodra wij uw bestelling ontvangen hebben wordt deze gecontroleerd op schade. Indien het product onbeschadigd is wordt direct het aankoopbedrag aan u overgemaakt.  

Artikelen retourneren die bij aankomst defect zijn

Indien een artikel beschadigd uit de doos komt, dient u dit aan ons te melden per email of telefonisch. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk proberen het probleem op te lossen. Soms betekent dit dat wij een los onderdeel nasturen. Het kan echter ook betekenen dat het product terug gestuurd en geruild of gerepareerd moet worden. Wacht altijd met het terugsturen van het product, totdat duidelijk is hoe het probleem wordt opgelost. In veel gevallen is het probleem het snelst aan te pakken door ons een aantal foto's van het defecte product te sturen. U kunt uw foto's sturen naar klantenservice@hibba.nl. De kosten voor terugzending van artikelen die defect zijn worden aan u vergoed. De vergoeding bedraagt het standaardtarief van PostNL ad € 6,95.